Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Nohl, Arnd-Michael |
---|---|
Titel | Erziehungswissenschaftliche Governance-Forschung und qualitative Mehrebenenanalyse. Methodische Überlegungen am Beispiel einer Curriculumstudie. Paralleltitel: Educational governance research and qualitative multi-level analysis. |
Quelle | In: Bildung und Erziehung, 68 (2015) 3, S. 349-366Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0006-2456; 2194-3834 |
DOI | 10.7788/bue-2015-0307 |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Gruppendiskussion; Mehrebenenanalyse; Qualitative Forschung; Bildungspolitik; Bildungsreform; Schulorganisation; Grundschule; Curriculum; Curriculumentwicklung; Steuerung; Soziale Schicht; Türkei |
Abstract | Inquiry into educational governance profits from multi-level analysis. Although in qualitative research multi-level designs have been only recently discussed, they promise new insights into educational reforms. The article highlights three aspects of such research. the need for basic concepts that structure empirical analysis, the triangulation of data gathering methods, and the intricacies of multi-level comparisons. The combination of these features is then exemplarily discussed on the basis of an inquiry into a curriculum that took place in Turkish primary schools at the beginning of the century. (DIPF(Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2016/1 |