Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWeber Guisan, Saskia; Voit, Janine; Lengauer, Sonja; Proinger, Eva; Duvekot, Ruud; Aagaard, Kirsten
Sonst. PersonenRoyo, Carme (Red.); Weber Guisan, Saskia (Hrsg.); Voit, Janine (Hrsg.); Lengauer, Sonja (Hrsg.); Proinger, Eva (Hrsg.); Duvekot, Ruud (Hrsg.); Aagaard, Kirsten (Hrsg.); Royo, Carme (Hrsg.); Scholz, Christine (Hrsg.)
InstitutionEuropean University Continuing Education Network
TitelCooperate to validate. OBSERVAL-NET experts' reports on Validation of Non-formal and Informal Learning (VNIL) 2013.
QuelleMalta: Knowledge Innovation Centre (2014), 84 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-99957-843-2-4
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-110806
SchlagwörterValidität; Europäischer Bildungsraum; Formales Lernen; Informelles Lernen; Akkreditierung; Anerkennung; Zertifizierung
AbstractThe present publication is one of the outcomes of the OBSERVAL-NET project (follow-up of the OBSERVAL project). The main aim of OBSERVAL-NET was to set up a stakeholder-centric network of organisations supporting the validation of non-formal and informal learning in Europe based on the formation of national working groups in the 8 participating countries of the project. Each national working group worked towards bringing together key stakeholders in VNIL and political decision-makers at national level in order to coordinate policy implementation in the field. These national networks were supplemented by a cross-national level of networking, which focused on the following three thematic areas outlined in this publication: The bottom-up process: completely fixed yet. This is even more noticeable in the field of recognition and validation of non-formal and informal learning. Over many years, different terms have been used such as "Recognition of prior learning" (RPL), "Accreditation of prior learning" (APL) and "Validation of prior learning" (VPL). Sometimes, one might also see "Recognition of prior learning outcomes" (RPLO). Recognition, Accreditation and Validation cover distinct stages in the field. For example, recognition does not mean certification, while validation usually does. "Prior learning" has now been replaced by "Informal / non-formal learning" and the term used within the OBSERVAL-NET project is "Validation". Thus, the term used for this report is "Validation of Non-formal and Informal Learning", hereafter VNIL. (Author).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: