Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRau, Martina A.; Aleven, Vincent; Rummel, Nikol; Rohrbach, Stacie
TitelWhy interactive learning environments can have it all.
Resolving design conflicts between competing goals.
QuelleAus: CHI 2013. Changing perspectives, the 31st Annual CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, conference proceedings, 27 April - 2 May 2013, Paris, France. (2013) S. 109-118
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-4503-1899-0
DOI10.1145/2470654.2470670
SchlagwörterMethode; Konflikt; Problemlösen; Medieneinsatz; Schule; Sekundarstufe I; Grundschule; Schüler; Schülerin; Lernen; Lernumgebung; Methodik; Computerprogramm; Computerunterstützter Unterricht; Intelligentes Tutorsystem; Interaktives Lernen; Interaktives Lernprogramm; Unterricht; Mensch-Maschine-System; Design; E-Learning; Entwicklung; Konferenz; Konferenzschrift; Kongress; Studie; Tutor; Frankreich; Paris
AbstractDesigning interactive learning environments (ILEs; e.g., intelligent tutoring systems, educational games, etc.) is a challenging interdisciplinary process that needs to satisfy multiple stakeholders. ILEs need to function in real educational settings (e.g., schools) in which a number of goals interact. Several instructional design methodologies exist to help developers address these goals. However, they often lead to conflicting recommendations. Due to the lack of an established methodology to resolve such conflicts, developers of ILEs have to rely on ad-hoc solutions. [The authors] present a principled methodology to resolve such conflicts. [They] build on a well-established design process for creating cognitive tutors, a highly effective type of ILE. [The authors] extend this process by integrating methods from multiple disciplines to resolve design conflicts. [They illustrate their] methodology's effectiveness by describing the iterative development of the Fractions Tutor, which has proven to be effective in classroom studies with 3,000 4th-6th graders. (Verlag).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: