Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLoibl, Katharina; Rummel, Nikol
TitelDelaying instruction alone doesn't work.
Comparing and contrasting student solutions is necessary for learning from problem-solving prior to instruction.
QuelleAus: Rummel, Nikol (Hrsg.); Kapur, Manu (Hrsg.); Nathan, Mitchell (Hrsg.); Puntambekar, Sadhana (Hrsg.): CSCL 2013 conference proceedings. 1. Full papers & symposia. (2013) S. 296-303
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterKognitiver Prozess; Problemlösen; Pädagogische Psychologie; Schüler; Lernen; Lerntheorie; Didaktik; Experiment; Unterricht; Instruktion; Untersuchung
AbstractRecent studies have shown benefits of problem-solving prior to instruction. However, it is unclear whether these benefits are based on the cognitive processes related to the problem-solving activity prior to instruction or originate from comparing and contrasting students' solutions to the canonical solution during subsequent instruction. To separate these effects, [the authors] conducted a quasi-experimental study with 240 students varying the two factors timing of instruction (problem-solving prior to instruction versus instruction prior to problemsolving) and form of instruction (standard instruction versus instruction that compares and contrasts typical student solutions). [The] results indicate that comparing and contrasting typical student solutions is a prerequisite for the effectiveness of problem-solving prior to instruction. Problem-solving prior to instruction combined with instruction where student solutions were compared and contrasted to the canonical solution outperformed all other conditions. Problem-solving prior to standard instruction was no more effective than standard instruction prior to problem-solving. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: