Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRau, Martina A.; Rummel, Nikol; Aleven, Vincent; Pacilio, Laura; Tunc-Pekkan, Zelha
TitelHow to schedule multiple graphical representations?
A classroom experiment with an intelligent tutoring system for fractions.
QuelleAus: Aalst, Jan van (Hrsg.); Thompson, Kate (Hrsg.); Jacobson, Michael J. (Hrsg.); Reimann, Peter (Hrsg.): ICLS 2012 conference proceedings, 1 - full papers. The future of learning. 10th international conference of the learning sciences, July 2nd - 6th, 2012, Sydney, the university of Sydney, Sydney, NSW, Australia. (2012) S. 64-71
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (Autorenversion)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-0-578-10641-0
SchlagwörterMedieneinsatz; Sekundarstufe I; Grundschule; Primarbereich; Schüler; Schülerin; Individuelles Lernen; Lernen; Lernprozess; Lernumgebung; Computerprogramm; Computerunterstützter Unterricht; Intelligentes Tutorsystem; Lernsystem; Schülerexperiment; E-Learning; Jahr 2012; Grafische Darstellung; Konferenzschrift; Kongress; Sydney
AbstractProviding learners with multiple representations of the learning content has been shown to enhance learning outcomes. When designing problem sequences with multiple representations, designers of intelligent tutoring systems must decide how to schedule the representations. Prior research on contextual interference has demonstrated that interleaving different types of learning tasks can foster a deep understanding of the underlying concepts. Do the same advantages apply to interleaving representations? In a classroom experiment, [the authors] compared four conditions that varied the practice schedules of multiple graphical representations between interleaving and blocking. The multiple-representation conditions were compared to three single-representation control conditions. During their regular classroom instruction, 290 4 th and 5 th-grade students worked for five hours with versions of an intelligent tutoring system for fractions. On several dependent measures, interleaving multiple graphical representations led to better learning results than blocking multiple graphical representations. Findings from a think-aloud study give insight into the underlying cognitive processes. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: