Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWalker, Erin; Rummel, Nikol; Walker, Sean; Koedinger, Kenneth R.
TitelNoticing relevant feedback improves learning in an intelligent tutoring system for peer tutoring.
QuelleAus: Cerri, Stefano A. (Hrsg.); Clancey, William J. (Hrsg.); Papadourakis, Giorgos (Hrsg.); Panourgia, Kitty (Hrsg.): Intelligent tutoring systems. 11th international conference, ITS 2012, Chania, Crete, Greece, June 14 - 18, 2012. Proceedings. Berlin u.a.: Springer (2012) S. 222-232
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheLecture notes in computer science. 7315
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN3-642-30949-6; 978-3-642-30949-6; 978-3-642-30950-2
DOI10.1007/978-3-642-30950-2_28
SchlagwörterMedieneinsatz; Schüler; Schülerin; Feedback; Individuelles Lernen; Kooperatives Lernen; Lernen; Lernumgebung; Lerngruppe; Computerprogramm; Computerunterstützter Unterricht; Intelligentes Tutorsystem; Lernsystem; E-Learning; Jahr 2012; Konferenzschrift; Kongress; Griechenland; Kreta
AbstractIntelligent tutoring techniques can successfully improve student learning from collaborative activities, but little is known about why and under what contexts this support is effective. [The authors] have developed an intelligent tutor to improve the help that peer tutors give by encouraging them to explain tutee errors and provide more conceptual help. In previous work, [they] have shown that adaptive support from this "tutor" tutor improves student learning more than randomly selected support. In this paper, [the authors] examine this result, looking more closely at the feedback students received, and coding it for relevance to the current situation. Surprisingly, [they] find that the amount of relevant support students receive is not correlated with their learning; however, there is a positive correlation with learning and students noticing relevant support, and a negative correlation with learning and students ignoring relevant support. Designers of adaptive collaborative learning systems should focus not only on making support relevant, but also engaging. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: