Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHarbord, John
TitelStudent plagiarism and discoursre acquisition.
Quality assurance beyond the patrolling of incorrect source use.
QuelleIn: Journal of the European higher education area, 5 (2015) 2, S. 91-104Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2192-0109
SchlagwörterLehre; Ethik; Studium; Wissenschaft; Studienverhalten; Studentenschaft; Student; Ausland; Europa
AbstractDefinitions of plagiarism have by and large until recently entailed the writer's intention to deceive. This article examines a current trend in higher education policy towards removing the element of intent from official definitions of plagiarism, making it easier to convict student plagiarists who insist their breaking of the rules was unintentional. I argue that this change of definition and the conflation of dishonesty with poor scholarship is likely to have negative consequences for the quality of education because it focuses on sanctions and not on learning. I advocate an alternative approach to the issue, including greater focus on institutionalizing structures and systems for support for student writing across the European Higher Education Area. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2015/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the European higher education area" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: