Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Underwood, Jean D. M.; Farrington-Flint, Lee |
---|---|
Titel | Learning and the E-Generation. 1. publ. |
Quelle | Chichester u.a.: Wiley Blackwell (2015), VIII, 216 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen; Literatur- und URL-Angaben S. [167]-201 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-631-20860-7; 978-0-631-20860-0 |
Schlagwörter | Formale Bildung; Emotion; Kommunikation; Resilienz; Verhalten; Digitale Medien; Elektronische Medien; Mediennutzung; Medienpsychologie; Medienwirkung; Videospiel; Digitaltechnik; Interaktion; Kind; Kommunikation; Lernen; Soziales Netzwerk; Unterricht; Verhalten; Videospiel; Computerunterstützter Unterricht; Lerntheorie; Elektronische Medien; Internet; Informelles Lernen; Formale Bildung; Resilienz; Kind; Interaktion; Informelles Lernen; Lernen; Lernprozess; Lerntheorie; Computerunterstützter Unterricht; Unterricht; Digitaltechnik; Musikunterricht; Soziales Netzwerk; Tablet PC; Einflussfaktor; Tablet PC; Internet; Jugendlicher |
Abstract | [The book] examines the impact of new and emerging digital technologies - from computers and tablets to social media and video games - on learners in formal and informal settings. [The book] assesses the psychological factors at play, including social, cognitive, and behavioral characteristics that are influenced by exposure to technology, addresses the risks and benefits of 21st century digital technology on children and young adults [and] discusses the potential of technology to make the learning process more authentic and engaging, as well as the obstacles which can prevent this from happening effectively. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2015/3 |