Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelSkills for social progress.
The power of social and emotional skills.
Gefälligkeitsübersetzung: Kompetenz für sozialen Fortschritt. Die Macht sozialer und emotionaler Fähigkeiten.
QuelleParis: OECD Publishing (2015), 136 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD skills studies
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN2307-8731
ISBN978-92-64-22615-9
DOI10.1787/9789264226159-en
SchlagwörterBildungstheorie; Sozialer Wert; Emotionale Intelligenz; Emotionalität; Persönlichkeitsentwicklung; Persönlichkeitsmerkmal; Soziale Einstellung; Bildungsstandards; Bildungspolitik; Bildungsertrag; Lerntheorie; Soziales Verhalten; Soziale Verantwortung; Internationaler Vergleich; Fortschritt; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Australien; Belgien; Chile; Deutschland; Dänemark; Estland; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Island; Israel; Italien; Japan; Kanada; Luxemburg; Mexiko; Neuseeland; Niederlande; Norwegen; Polen; Portugal; Schweden; Schweiz; Slowakei; Slowenien; Spanien; Türkei; USA; Ungarn; Österreich
AbstractToday's children will need a balanced set of cognitive, social and emotional skills in order to succeed in modern life. Their capacity to achieve goals, work effectively with others and manage emotions will be essential to meet the challenges of the 21st century. While everyone acknowledges the importance of socio-emotional skills such as perseverance, sociability and self-esteem, there is often insufficient awareness of 'what works' to enhance these skills. Teachers and parents don't really know whether their efforts at developing these skills are paying off, and what they could do better. Policies and programmes designed to measure and enhance socio-emotional skills vary considerably within and across countries. This report presents a synthesis of the OECD's analytical work on the role of socio-emotional skills and proposes strategies to raise them. It analyses the effects of skills on a variety of measures of individual well-being and social progress, which covers aspects of our lives that are as diverse as education, labour market outcomes, health, family life, civic engagement and life satisfaction. The report discusses how policy makers, schools and families facilitate the development of socio-emotional skills through intervention programmes, teaching and parenting practices. Not only does it identify promising avenues to foster socio-emotional skills, it also shows that these skills can be measured meaningfully within cultural and linguistic boundaries. (Author's abstract, IAB-Doku) ".
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2015/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: