Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGibbons, Andrew S.; Brewer, Erin K.
TitelElementary principles of design languages and design notation systems for instructional design.
QuelleAus: Spector, J. Michael (Hrsg.); Ohrazda, Celestia (Hrsg.); Van Schaack, Andrew (Hrsg.); Wiley, David A. (Hrsg.): Innovations in instructional technology. Essays in honor of M. David Merrill. New York, NY u.a.: Psychology Press (2012) S. 111-129Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN0-415-64856-4; 978-0-415-64856-1
SchlagwörterLernumgebung; Anwendungsprogramm; Zeichensystem; Programmiersprache; E-Learning; Konzeption; Standard; Theorie
AbstractThe authors "introduce into the foreground of discussion the concept of design language" including the variety of design language and its dimensions. The authors discuss the interplay between design languages and notation systems and the application of design languages within instructional design. "Many design fields have found that the deliberate use of design language improves the rate of progress, influences designer conceptions, improves design processes, improves design and development tools, and brings design and manufacture closer together. [The authors] are confident that increase dialogue related to design languages for instruction design can provide a level of discipline to design practice to bring these benefits to us as well." (DIPF/Orig./ah).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2015/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: