Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBreidbach, Stephan; Viebrock, Britta
TitelCLIL: Complementing or compromising foreign language teaching?
Effects and perspectives of education policy plans.
QuelleAus: Breidbach, Stephan (Hrsg.); Viebrock, Britta (Hrsg.): Content and language integrated learning (CLIL) in Europe. Research perspectives on policy and practice. Frankfurt am Main: P. Lang (2013) S. 11-22Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-631-64400-3
SchlagwörterKognitive Kompetenz; Bildungspolitik; Lehrerausbildung; Schüler; Lernerfolg; Schülerleistung; Lernen; Lernprozess; Semiotik; Unterrichtssprache; Fremdsprache; Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit; Sprachpolitik; Sachunterricht; Fachunterricht; Konzeption; Deutschland; Europa
AbstractThis chapter serves as an introduction to this volume as well as a contextualisation of the other contributions. The main focus is on current developments in education policy to introduce CLIL to a wider range of learners. By and large, the political discourse is characterised by tremendous optimism concerning the potential of CLIL. Either CLIL is understood as a better way of foreign language learning or it is considered to cover two topical areas (language and subject matter competence) for "the price of one". Scientific research considers CLIL as a more complex endeavour and affords a more critical stance also hinting at possible risks for all groups of stakeholders. The papers in this compilation show that first and foremost CLIL needs to be done properly, i.e. theory-driven, informed by empirical evidence and sensitive to specific learning contexts to become a success story. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2015/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: