Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMevarech, Zemira; Kramarski, Bracha
TitelCritical maths for innovative societies.
The role of metacognitive pedagogies.
QuelleParis: OECD (2014), 194 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEducational Research and Innovation
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN2076-9660
ISBN92-64-21138-1; 978-92-64-21138-4
DOI10.1787/9789264223561-en
SchlagwörterKompetenz; Empirische Forschung; Emotion; Emotionale Intelligenz; Metakognition; Problemlösen; Medieneinsatz; Lehrerfortbildung; Schülerleistung; Kooperatives Lernen; Lernen; Soziale Kompetenz; Unterrichtsmethode; Unterrichtsmodell; Computerunterstützter Unterricht; Elektronisches Buch; Lernsoftware; Mathematikunterricht; Wirkung; OECD-Staaten
AbstractHow can mathematics education foster the skills that are appropriate for innovative societies? Mathematics education is heavily emphasised worldwide, nevertheless it is still considered to be a stumbling block for many students. While there is almost a consensus that mathematics problems appropriate for the 21st century should be complex, unfamiliar and non-routine (CUN), most of the textbooks still mainly include routine problems based on the application of ready-made algorithms. The time has come to introduce innovative instructional methods in order to enhance mathematics education and students' ability to solve CUN tasks. Metacognitive pedagogies can play a key role in this. These pedagogies explicitly train students to "think about their thinking" during learning. They can be used to improve not just academic achievement (content knowledge and understanding, the ability to handle unfamiliar problems etc.) but also affective outcomes such as reduced anxiety or improved motivation. This strong relationship between metacognition and schooling outcomes has implications for the education community and policy makers. This book is designed to assist practitioners, curriculum developers and policy makers alike in preparing today's students for tomorrow's world. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2015/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: