Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLi, Qing
TitelLearning through digital game design and building in a participatory culture.
An enactivist approach.
QuelleNew York, NY u.a.: Lang (2014), XIV, 216 S.Verfügbarkeit 
ReiheNew literacies and digital epistemologies. 14
BeigabenIllustrationen; Literatur- und URL-Angaben S. [203]-210
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-4331-1678-2; 978-1-4331-1678-0
SchlagwörterKultur; Identität; Kognition; Lehrerrolle; Schüler; Lernen; Lernmotivation; Lerninhalt; Computerspiel; Soziale Software; Erzählen; Geschichte (Histor); Mathematik; Partizipation; Entwicklung; Online
AbstractThis book discusses topics concerning digital game-based learning focusing on learning-by-game-building and Web 2.0. Grounded in the new theoretical perspective of enactivism, this book shows how such an approach can help students gain deep understanding of subjects such as mathematics and history, as well as undergraduate or graduate students' learning of pedagogy and also adult driver's learning of road safety rules. Written for undergraduate students in teacher education, experienced teachers, and graduate students, this book is an ideal text for courses related to technology integration and digital game-based learning. It is also beneficial for researchers, educators, parents, school administrators, game designers, and anyone who is interested in new ways of learning and digital games. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2015/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: