Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenStacey, Kaye (Hrsg.); Turner, Ross (Hrsg.)
TitelAssessing mathematical literacy.
The PISA experience.
QuelleCham u.a.: Springer (2015), XXI, 321 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN3-319-10120-X; 978-3-319-10120-0
DOI10.1007/978-3-319-10121-7
SchlagwörterBegriff; Problemlösen; Beratung; Schüler; Leistungsbeurteilung; Lernerfolg; Schülerleistung; Lernen; Lernziel; Mathematik; Mathematikunterricht; Mathematische Kompetenz; Technologiebasiertes Testen; Internationaler Vergleich; Zeit; Codierung; Implementierung; Konzeption; Reform; Thema; Wirkung; PISA (Programme for International Student Assessment); Australien; Deutschland; Dänemark; Frankreich; Indonesien; Iran; Israel; Italien; Japan; Korea, Republik; Schweiz; Singapur; Spanien; Taiwan; USA
AbstractThis book describes the design, development, delivery and impact of the mathematics assessment for the OECD Programme for International Student Assessment (PISA). First, the origins of PISA's concept of mathematical literacy are discussed, highlighting the underlying themes of mathematics as preparation for life after school and mathematical modelling of the real world, and clarifying PISA's position within this part of the mathematics education territory. The PISA mathematics framework is introduced as a significant milestone in the development and dissemination of these ideas. The underlying mathematical competencies on which mathematical literacy so strongly depends are described, along with a scheme to use them in item creation and analysis. The development and implementation of the PISA survey and the consequences for the outcomes are thoroughly discussed. Different kinds of items for both paper-based and computer-based PISA surveys are exemplified by many publicly released items along with details of scoring. The novel survey of the opportunity students have had to learn the mathematics promoted through PISA is explained. The book concludes by surveying international impact. It presents viewpoints of mathematics educators on how PISA and its constituent ideas and methods have influenced teaching and learning practices, curriculum arrangements, assessment practices, and the educational debate more generally in fourteen countries. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2015/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: