Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchleicher, Andreas
InstitutionInternational Summit on the Teaching Profession (4 : 2014 : Wellington)
TitelEquity, excellence and inclusiveness in education.
Policy lessons from around the world. [key topics from the 2014 International Summit on the Teaching Profession].
QuelleParis: OECD publ. (2014), 108 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheInternational Summit on the Teaching Profession
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie; Graue Literatur
ISSN2312-7082
ISBN92-64-21137-3; 978-92-64-21137-7
DOI10.1787/9789264214033-en
SchlagwörterEvaluation; Chancengleichheit; Leistungsbegriff; Risikokind; Besoldung; Eltern; Schule; Schulsystem; Schulwahl; Schulautonomie; Öffentliche Schule; Schulleitung; Schulkultur; Privatschule; Lehrer; Lehrerausbildung; Schüler; Sitzen bleiben; Lernbedingungen; Lernumgebung; Unterrichtsorganisation; Inklusion; Gemeinde (Kommune); Gleichheit; Politikberatung; Segregation; Wettbewerb; Ausbildung; Beruf; Professionalisierung; Anreiz; Auslese; Benachteiligung; Empfehlung; Intervention; Konferenz; Kooperation; Leistungsmessung; Qualität; Rechenschaftslegung; Unterstützung; Ausbilder
AbstractExcellence in education without equity risks leading to large economic and social disparities; equity in education at the expense of quality is a meaningless aspiration. The most advanced education systems now set ambitious goals for all students, focusing on both excellence and equity. They also equip their teachers with the pedagogic skills that have been proven effective and with enough autonomy so that teachers can use their own creativity in determining the content and instruction they provide to their individual students. The fourth International Summit on the Teaching Profession brought together education ministers, union leaders and other teacher leaders from high-performing and rapidly improving education systems, as measured by PISA (the OECD Programme for International Student Assessment). Their aim was to discuss equity, excellence and inclusiveness in education by exploring three questions: 1) How are high-quality teachers developed, and how do schools with the greatest need attract and retain them? 2) How can equity be ensured in increasingly devolved education systems? And 3) What kinds of learning environments address the needs of all students? To underpin the discussions, this publication identifies some of the steps policy makers can take to build school systems that are both equitable and excellent. The analysis is complemented with examples that illustrate proven or promising practices in specific countries. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: