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Autor/inVan Damme, Dirk
InstitutionOECD
TitelHow closely is the distribution of skills related to countries' overall level of social inequality and economic prosperity?
Gefälligkeitsübersetzung: Wie eng ist der Zusammenhang zwischen der Qualifikationsstruktur eines Landes und dem allgemeinen Niveau sozialer Ungleichheit und wirtschaftlicher Prosperität?
QuelleParis (2014), 22 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD education working papers. 105
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.1787/5jxvd5rk3tnx-en
SchlagwörterBildung; Soziale Ungleichheit; Mathematik; Armut; Wirtschaftslage; Einkommensverteilung; Wirtschaftswachstum; Niedrig Qualifizierter; Qualifikation; Qualifikationsniveau; Qualifikationsstruktur; Internationaler Vergleich; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Hoch Qualifizierter; Australien; Belgien; Deutschland; Dänemark; Estland; Finnland; Flandern; Frankreich; Großbritannien; Irland; Italien; Japan; Kanada; Niederlande; Norwegen; Polen; Schweden; Slowakei; Spanien; USA; Österreich
AbstractA country's level of human capital - the knowledge and skills in the population - has a strong bearing on its economic potential for growth and prosperity. On the other hand, its level of social inequality might prevent prosperity to be shared in equitable ways across the population. This papers looks at the relationship between the distribution of numeracy skills in the population to measures of economic prosperity (per capita GDP) and social inequality (Gini coefficient). Country-level correlations between various measures of the skills dispersion and these two indicators are presented. The correlations suggest that a higher numeracy skills dispersion is related to higher social inequality. A higher share of low-skilled adults relates positively with greater social inequality, while a higher share of high-skilled adults seems to be related with higher levels of economic output. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2015/2
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