Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFunahashi, Yuka; Hino, Keiko
TitelThe teacher's role in guiding children's mathematical ideas toward meeting lesson objectives.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 46 (2014) 3, S. 423-436
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-014-0592-0
SchlagwörterSoziale Interaktion; Grundschule; Lehrerrolle; Mathematikunterricht; Analyse
AbstractThis paper investigates the classroom interactive pattern, in which the teacher aims to introduce new mathematical content to children by focusing on their mathematical thinking. First, by drawing on the results of studies on the features of social interaction patterns in mathematics classrooms, we develop a framework that we call a "guided focusing pattern", composed of four phases. Next, we use this framework and A. Sfard's (J. Res. Math. Educ. 31, No. 3, 296-327) theory of focal analysis to examine the social interaction occurring in a series of mathematics lessons conducted by an experienced teacher. In the ten consecutive lessons that we analyzed, the guided focusing pattern was salient; the teacher introduced key mathematical content to children while offering support and guidance in a variety of forms within each phase and when transitioning to the next phase. On the basis of the results, we highlight the teacher's key instructional actions that facilitate the pattern of progressing through the mathematical content as closely linked to and guided by her lesson objectives.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: