Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Foshay, Wellesley R.; Qinn, D. William |
---|---|
Titel | Design science as a frame for evaluation of technology in education and training. |
Quelle | Aus: Spector, J. Michael (Hrsg.); Ohrazda, Celestia (Hrsg.); Van Schaack, Andrew (Hrsg.); Wiley, David A. (Hrsg.): Innovations in instructional technology. Essays in honor of M. David Merrill. New York, NY u.a.: Psychology Press (2012) S. 151-169 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 0-415-64856-4; 978-0-415-64856-1 |
Schlagwörter | Evaluation; Instruktionspsychologie; Digitale Medien; Elektronische Medien; Medieneinsatz; Mediennutzung; Lehrer; Schüler; Lernen; Lernforschung; Lernumgebung; Beispiel; Lernmethode; Lerngruppe; Computerunterstützter Unterricht; Lernsoftware; Unterrichtstechnologie; Wissenschaft; Fernunterricht; Analyse; Bewertung; Entwicklung; Gestaltung; Wirkung; USA |
Abstract | In this chapter [the authors] first examine the question of what effects of technology to evaluate, relating this questions to the designs science perspective. Then [they] show how different inquiry strategies can be applied to evaluation the effects. Examples involving the PLATO Learning System will be used to illustrate key points. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2015/1 |