Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShernoff, David J.
TitelOptimal learning environments to promote student engagement.
QuelleNew York, NY: Springer (2013), XVII, 368 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheAdvancing responsible adolescent development
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN2195-089X
ISBN1-4614-7088-9; 978-1-4614-7088-5
DOI10.1007/978-1-4614-7089-2
SchlagwörterMontessori-Pädagogik; Erziehungsziel; Empirische Forschung; Einstellung (Psy); Digitale Medien; Elektronische Medien; Mediennutzung; Förderung; Kind-Eltern-Beziehung; Grundschule; Middle School; Alternativschule; High School; Montessori-Schule; Lehrer; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Lernerfolg; Schülerleistung; Schüler-Schüler-Beziehung; Interesse; Lernbedingungen; Lernen; Lernumgebung; Motivation; Peer Group; Bildungsprogramm; Unterrichtsinhalt; Unterrichtsklima; Unterrichtsmethode; Computerunterstützter Unterricht; Außerschulisches Lernen; Bürgerschaftliches Engagement; Ehrenamtliche Arbeit; Einflussfaktor; USA
AbstractThis book analyzes the psychological, social, and academic phenomena comprising engagement, framing it as critical to learning and development. Drawing on positive psychology, flow studies, and theories of motivation, the book conceptualizes engagement as a learning experience, explaining how it occurs (or not) and how schools can adapt to maximize it among adolescents. Examples of empirically supported environments promoting engagement are provided, representing alternative high schools, Montessori schools, and extracurricular programs. The book identifies key innovations including community-school partnerships, technology-supported learning, and the potential for engaging learning opportunities during an expanded school day. Among the topics covered: 1. Engagement as a primary framework for understanding educational and motivational outcomes. 2. Measuring the malleability, complexity, multidimensionality, and sources of engagement. 3. The relationship between engagement and achievement. 4. Supporting and challenging: the instructor's role in promoting engagement. 5. Engagement within and beyond core academic subjects. 6. Technological innovations on the engagement horizon. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: