Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZiegler, Albert; Stoeger, Heidrun; Harder, Bettina; Park, Kyungbin; Portesová, Sárka; Porath, Marion
TitelGender differences in mathematics and science.
The role of the actiotope in determining individuals' achievements and confidence in their own abilities.
QuelleIn: High ability studies, 25 (2014) 1, S. 35-51Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1359-8139; 1469-834X
DOI10.1080/13598139.2014.916092
SchlagwörterBildungsforschung; Empirische Untersuchung; Fragebogenerhebung; Gender; Fähigkeit; Hochbegabung; Pädagogische Psychologie; Selbsteinschätzung; Selbstvertrauen; Sekundarschüler; Mathematik; Naturwissenschaften; Leistung; Deutschland; Kanada; Tschechische Republik
AbstractDespite changes, gender differences in math and science continue to exist in some countries. [The authors] examined whether the actiotopes of boys and girls at the high school level in math and science differed and the extent to which (a) their actiotope components, (b) the progressive development of their actiotopes (dynamic perspective), and (c) the co-adaptation of their actiotopes (systems perspective) function as predictors for girls' and boys' achievements and confidence in one's own abilities in math and science. To answer these questions, [the authors] examined girls and boys (N = 361) in Canada, the Czech Republic, and Germany with a questionnaire. The results suggest that girls are less effective at progressively developing their actiotopes in the fields of math and science and that modifications in their actiotopes were less well balanced by stabilizing forces. Independent of gender, the actiotope aspects considered here are suited to predicting achievements and confidence in one's own abilities in math and science. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "High ability studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: