Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inForoutan, Yaghoob
TitelGender representation in school textbooks in Iran: the place of languages.
QuelleIn: Current sociology, 60 (2012) 6, S. 771-787
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0011-3921; 1461-7064
DOI10.1177/0011392112459744
SchlagwörterGeschlechterforschung; Schulbuch; Sprachunterricht; Online-Publikation; Iran
AbstractThis article focuses on the association between language and gender from a sociological perspective. The article provides research-based evidence to analyse whether and to what extent gender characteristics represented through the educational system are associated with the languages used in the educational resources. The analysis uses socialization theory which recognizes the educational system, particularly the school and its educational materials, as the first official agent and the most powerful engine of gender socialization. Using the method of content analysis, this study is based on Iranian school textbooks, including 35 teaching and grammar textbooks for Persian (Farsi), Arabic and English languages. Generally speaking, the results show that while the dominance of male gender persists throughout the textbooks, the intensity of the dominance varies according to the learning stages of the languages. The results also suggest that the association between 'gender and language' is more strongly influenced by social and ideological structure.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Current sociology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: