Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenAndreassen, Bengt-Ove (Hrsg.); Lewis, James R. (Hrsg.)
TitelTextbook gods.
Genre, text and teaching religious studies.
QuelleSheffiled u.a.: Equinox Publ. (2014), VI, 264 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-78179-055-8; 978-1-78179-055-7
SchlagwörterSchulbuch; Provinz; Ethikunterricht; Religionsunterricht; Aufsatzsammlung; England; Japan; Neusüdwales; Norwegen; Québec; Schweiz
AbstractIn recent years there has been a renewed interest in textbooks, partly because they have maintained their position as an important genre. Not too many years ago - and perhaps currently as well - many considered textbooks outdated or archaic compared with technological advances such as the Internet and different kinds of educational software. Despite these changes, textbooks for school subjects and for academic studies continue to be in demand. Textbooks seem to constitute a genre in which established truths are conveyed, and may thus represent stable forces in a world of flux and rapid changes. "Textbook Gods" offers perspectives on representations of religion and religions in textbooks. The contributions emerge from different contexts, ranging from European countries, to North America, Japan and Australia.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: