Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJonassen, David H.
TitelProblem solving: the enterprise.
QuelleAus: Spector, J. Michael (Hrsg.); Ohrazda, Celestia (Hrsg.); Van Schaack, Andrew (Hrsg.); Wiley, David A. (Hrsg.): Innovations in instructional technology. Essays in honor of M. David Merrill. New York, NY u.a.: Psychology Press (2012) S. 91-110Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN0-415-64856-4; 978-0-415-64856-1
SchlagwörterProblemlösen; Lernerfolg; Lernen; Lernmethode; Problemorientierter Unterricht; Unterrichtsentwicklung; Unterrichtsgestaltung; Lernplattform; Instruktion
AbstractFew models or theories for organizing micro-level lessons for individual objectives exist in the instructional design literature, and most of those are content oriented, rather than activity oriented. Current situated learning models and theories, while activity oriented, ignore the need for micro-level lessons. The basic premise of this chapter is that problem-solving outcomes are the most meaningful and authentic learning outcomes and can provide effective organizing structures (enterprises) for arranging and sequencing micro-level, component lessons. [The author shows] how all well-structured problem-solving outcomes, among the most pandemic of all problem solving in schools, can comprise enterprises for integrating lessons for multiple objectives. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: