Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenZaphiris, Panayiotis (Hrsg.); Ioannou, Andri (Hrsg.)
InstitutionInternational Conference on Human-Computer Interaction (16 : 2014 : Heraklion)
TitelLearning and collaboration technologies. First International Conference, LCT 2014, held as part of HCI International 2014, Heraklion, Crete, Greece, June 22-27, 2014. Proceedings. 1. Designing and developing novel learning experiences.
QuelleCham u.a.: Springer (2014), XXVII, 475 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheLecture notes in computer science. 8523
BeigabenIllustrationen
Sprachedeutsch; englisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-319-07481-8; 978-3-319-07482-5
DOI10.1007/978-3-319-07482-5
SchlagwörterBildung; Computernutzung; Interaktion; Lernen; Lernumgebung; Lernverhalten; Computerunterstützter Unterricht; Lernplattform; Lernspiel; Soziale Software; Sprachunterricht; Mensch-Maschine-Kommunikation; Mobilität; Blended Learning; E-Learning; Konferenz; Konferenzschrift; Kooperation; Internet; Kreta
AbstractThe two-volume set constitutes the refereed proceedings of the First International Conference on Learning and Collaboration Technologies, LCT 2014, held as part of the 16th International Conference on Human-Computer Interaction, HCII 2014, in Heraklion, Crete, Greece in June 2014, jointly with 13 other thematically similar conferences. The total of 1476 papers and 220 posters presented at the HCII 2014 conferences were carefully reviewed and selected from 4766 submissions. These papers address the latest research and development efforts and highlight the human aspects of design and use of computing systems. The papers thoroughly cover the entire field of human-computer interaction, addressing major advances in knowledge and effective use of computers in a variety of application areas. The total of 93 contributions included in the LCT proceedings were carefully reviewed and selected for inclusion in this two-volume set. The 45 papers included in this volume are organized in the following topical sections: design of learning technologies; novel approaches in eLearning; student modeling and learning behavior; supporting problem-based, inquiry-based, project-based and blended learning. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: