Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Gelman, Susan A. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Childhood cognitive development. 5. Context and culture. 1. publ. |
Quelle | Los Angeles, Calif. u.a.: Sage (2014), X, 344 S. |
Reihe | Sage library in developmental psychology |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-4462-7245-1; 978-1-4462-7245-9 |
Schlagwörter | Pädagogik; Empirische Forschung; Umwelteinfluss; Fantasie; Gedächtnis; Kognition; Kognitive Entwicklung; Temperament; Kultureinfluss; Soziale Interaktion; Sozialisation; Junge; Familie; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Eltern; Kind; Entdeckendes Lernen; Soziales Lernen; Nachahmung; Evolution; Fantasiegeschichte; Abstraktion; Soziokulturelle Bedingung; Religion; Wissenschaft; Handbuch; Nachschlagewerk; Ethnische Gruppe; Mädchen; China; Madagaskar; Mexiko; USA |
Abstract | A striking aspect of children's cognition is that it is not isolated from its milieu but rather is informed and enhanced by the child's social context. This volume examines several [...] aspects of cognitive development that relate to this phenomenon. The volume starts with a comparative look at how human learning compares to learning in our closest relatives, non-human primates. The remaining articles examine a suite of issues that relate to context and culture, including how and when children learn from testimony of others; imagination, pretense, and creativity; and sociocultural variation in learning. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2014/4 |