Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Siraj-Blatchford, Iram (Hrsg.); Mayo, Aziza (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Early childhood education. 1. Foundational and contemporary thought on young children, home and society. 1. publ. |
Quelle | Los Angeles, Calif. u.a.: Sage (2012), XLVI, 466 S. |
Reihe | Sage library of educational thought and practice |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-8492-0737-2; 978-1-8492-0737-9 |
Schlagwörter | Empirische Forschung; Umwelteinfluss; Entwicklungspsychologie; Ich-Entwicklung; Kognitive Entwicklung; Selbstkonzept; Intelligenzquotient; Kultureinfluss; Soziale Interaktion; Sozialisation; Frühe Kindheit; Eltern; Familienerziehung; Kind; Kleinkind; Vorschulalter; Multikulturalität; Soziales Lernen; Peer Group; Individualismus; Sozioökonomische Lage; Grundschulalter; Einflussfaktor; Handbuch; Nachschlagewerk; Theorie; Welt; Bildungseinrichtung; Ethnische Minderheit; Wygotskij, Lew Semjonowitsch; Australien; USA |
Abstract | This volume looks at the works of the foundational thinkers in early years development. It then sets out the current theories about the pathways and mechanisms of children's cognitive and socio-emotional development in the early years and how the home, community and institutional contexts impact on this development. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2012/2 |