Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelLessons from PISA for Korea.
QuelleParis: OECD Publishing (2014), 199 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheStrong Performers and Successful Reformers in Education
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN92-64-19066-X; 978-92-64-19066-5
DOI10.1787/9789264190672-en
SchlagwörterBildungserfolg; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Digitale Medien; Elektronische Medien; Mediennutzung; Bildungssystem; Bildungsreform; Schülerleistung; Lernumgebung; Lernmethode; Curriculum; Nachhilfeunterricht; Ergänzungsunterricht; Unterricht; Lesekompetenz; Sozioökonomische Lage; Effektivität; Heterogenität; Leistungsmessung; Qualität; PISA (Programme for International Student Assessment); Finnland; Hongkong; Kanada; Korea, Republik; Ontario; Ostasien; Schanghai; Singapur
AbstractThe story of Korean education over the past 50 years is one of remarkable growth and achievement. Korea is one of the top performing countries in the Programme for International Student Assessment (PISA) survey and among those with the highest proportion of young people who have completed upper secondary and tertiary education. Korea is continuously exploring ways to improve its education system and has dramatically increased government investment in education over the last decade. Nevertheless, further reforms are needed to spur and sustain improvements. Rapid globalisation and modernisation are also posing new and demanding challenges to equip young people of today and tomorrow with skills relevant to the 21st century. The report aims at helping Korea to identify and address education policy challenges in an international perspective. To this end, it examines the Korean education system through the prism of PISA, considers recent policy developments and suggests specific policy options to foster improvements. The report also provides an in-depth analysis of the experience of other high-performing countries. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: