Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCunningham, Lawrence J.; Gall, M. D.
TitelThe effects of expository and narrative prose on student achievement and attitudes toward textbooks.
QuelleIn: The Journal of experimental education, 58 (1990) 3, S. 165-175
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1940-0683
DOI10.1080/00220973.1990.10806532
SchlagwörterSekundarstufe I; Unterrichtsversuch; Schulbuch; Argumentation; Narrativität; Prosa; Geschichtsunterricht; Online-Publikation; USA
AbstractThe hypothesis that narrative text structure would be more interesting than expository text structure, and would therefore motivate more learning, was tested using an experimental design. Five classes of secondary school students read a history textbook chapter written in conventional expository style, and another five classes read a narrative version in which the same subject matter was embedded in a story involving fictional characters. All students also received instruction from their teachers. Contrary to prediction, the two groups did not differ significantly on the achievement posttest. Both groups also had similarly positive attitudes toward the text version they read, although in a face-to-face comparison the majority of the students preferred the narrative version. Recommendations for further tests of the hypothesis are offered.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2014/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The Journal of experimental education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: