Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGijbels, David (Hrsg.); Donche, Vincent (Hrsg.); Richardson, John T. E. (Hrsg.); Vermunt, Jan D. (Hrsg.)
TitelLearning patterns in higher education.
Dimensions and research perspectives. 1. publ.
QuelleLondon u.a.: Routledge (2014), XV, 313 S.Verfügbarkeit 
ReiheNew perspectives on learning and instruction
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-415-84252-2; 978-0-415-84252-5
SchlagwörterEmpirische Forschung; Kognitiver Prozess; Lehramtsstudent; Lehrerausbildung; Lernerfolg; Lernen; Lernprozess; Lernumgebung; Motivation; Lernmethode; Orientierung; Messung; Messverfahren; Hochschulbildung; Erwachsenenbildung; Internationaler Vergleich; Konzeption; Leistung; Modell; Ziel; Student
AbstractThere is substantial evidence that students in higher education have a characteristic way of learning, sometimes called their learning orientation, learning style or learning pattern. However, recent research in the field of student learning has resulted in multifaceted and sometimes contradictory results which may reflect conceptual differences and differences in measurement of student learning in each of the studies. This book deals with the need for further clarification of how students learn in higher education in the 21st century and to what extent the measurements often used in learning pattern studies are still up to date or can be advanced with present methodological and statistical insights to capture the most important differences and changes in student learning. The contributions in the book are organized in two parts: a first conceptual and psychological part in which the dimensions of student learning in the 21st century are discussed and a second empirical part in which questions related to how students' learning can be measured and how it develops are considered. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: