Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelOECD skills outlook 2013.
First results from the survey of adult skills.
Gefälligkeitsübersetzung: OECD Qualifikationen Outlook 2013. Erste Ergebnisse der Studie zu den Qualifikationen von Erwachsenen.
QuelleParis: OECD Publ. (2013), 461 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationZusammenfassung
http://www.oecd.org/berlin/presse/piaac.htm
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN92-64-20398-2; 978-92-64-20398-3
DOI10.1787/9789264204256-en
SchlagwörterInformationstechnologische Bildung; Kompetenz; Bildungsniveau; Problemlösen; Lebensalter; Soziale Integration; Geschlecht; Lesekompetenz; Mathematische Kompetenz; Muttersprache; Sozialer Status; Sozioökonomische Lage; Arbeitsplatz; Berufsanforderung; Beschäftigung; Schlüsselqualifikation; Statistik; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Internationaler Vergleich; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Berufstätiger; Erwachsener; Junger Erwachsener; Informationsverarbeitung; PIAAC (Programme for the International Assessment of Adult Competencies); Australien; Belgien; Deutschland; Dänemark; Estland; Finnland; Großbritannien; Herkunftsland; Irland; Italien; Japan; Kanada; Korea, Republik; Niederlande; Norwegen; Polen; Russland; Schweden; Slowakei; Spanien; Tschechische Republik; USA; Zypern; Österreich
AbstractIn the wake of the technological revolution that began in the last decades of the 20th century, labour market demand for information-processing and other high-level cognitive and interpersonal skills is growing substantially. The Survey of Adult skills, a product of the OECD Programme for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC), was designed to provide insights into the availability of some of these key skills in society and how they are used at work and at home. The first survey of its kind, it directly measures proficiency in several information-processing skills - namely literacy, numeracy and problem solving in technology-rich environments. This first edition of the OECD Skills Outlook reports results from the countries and regions that participated in the first round of the survey of Adult Skills. The data from the survey will underpin much of the content in forthcoming editions of the Outlook, which will feature analysis from across the OECD in the fields of education, employment, tax, innovation and economic development at the national, regional and local levels related to key issues in skills policy. A related report, The Survey of Adult Skills: Reader's Companion, describes the design and methodology of the survey and its relationship to other international assessments of young students and adults. Contents overview: Chapter 1. The skills needed for the 21st century; Chapter 2. Proficiency in key information-processing skills among working-age adults; Chapter 3. the socio-demographic distribution of key information-processing skills; Chapter 4. How skills are used in the workplace; Chapter 5. Developing and maintaining key information-processing skills; Chapter 6. Key skills and economic and social well-being. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: