Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHoidn, Sabine; Kärkkäinen, Kiira
InstitutionOECD
TitelPromoting skills for innovation in higher education.
A literature review on the effectiveness of problem-based learning and of teaching behaviours.
Gefälligkeitsübersetzung: Förderung von Innovationsfähigkeit in der Hochschulbildung. Ein Literaturüberblick über die Effektivität problemorientierten Lernens und des Lehrverhaltens.
QuelleParis (2014), 63 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD education working papers. 100
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.1787/5k3tsj67l226-en
SchlagwörterProblemlösen; Lernen; Lernprozess; Didaktik; Exemplarisches Lernen; Handlungsorientierung; Lernmethode; Curriculum; Hochschulbildung; Studium; Hochschulsystem; Effizienz; Innovationsfähigkeit; Praxisbezug; Qualifikationsentwicklung; Student
AbstractHigher education plays an important role in providing people with skills for innovation, but a number of important questions remain as to what kind of higher education teaching can be conducive to the strengthening of skills for innovation. This report aims to shed light on this issue by reviewing the current evidence on the effectiveness of problem-based learning compared with more traditional approaches in higher education teaching. It explores the extent to which problem-based learning can be an effective way to develop different discipline-specific and transferable skills for innovation. Research, primarily from the field of medicine, shows that problem-based learning appears to be beneficial in fostering certain aspects of skills for innovation. In addition, the report explores the literature on direct teaching behaviours that may help foster student learning in more traditional teaching settings. Despite the promising evidence linking problem-based learning and effective teaching in higher education to certain aspects of skills for innovation, more work is needed in this area. There is strong potential for further research to provide additional important insights into the development of skills for innovation. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2014/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: