Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTurner, Ross; Dossey, John; Blum, Werner; Niss, Mogens
TitelUsing mathematical competencies to predict item difficulty in PISA.
A MEG study.
QuelleAus: Prenzel, Manfred (Hrsg.); Kobarg, Mareike (Hrsg.); Schöps, Katrin (Hrsg.); Rönnebeck, Silke (Hrsg.): Research on PISA. Research outcomes of the PISA research conference 2009. Dordrecht u.a.: Springer (2013) S. 23-37
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN94-007-4457-9; 978-94-007-4457-8
DOI10.1007/978-94-007-4458-5_2
SchlagwörterTestkonstruktion; Kommunikation; Problemlösen; Urteilsbildung; Itemanalyse; Psychometrie; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Curriculum; Argumentation; Mathematische Kompetenz; Einflussfaktor; Modellierung; Qualität; PISA (Programme for International Student Assessment); OECD-Staaten
AbstractThis paper reports an analysis of features of mathematics assessment items developed for the OECD's Programme for International Student Assessment survey (PISA) in relation to a set of six mathematical competencies. These competencies have underpinned the PISA mathematics framework since the inception of the PISA survey; they have been used to drive mathematics curriculum and assessment review and reform in several countries; and the results of the study are therefore likely to be of interest to the broad mathematics education community. The authors present a scheme used to describe this set of mathematical competencies, to quantify the extent to which solution of each assessment item calls for the activation of those competencies, and to investigate how the demand for activation of those competencies relates to the difficulty of the items. They find that the scheme can be used effectively, and that ratings of items according to their demand for activation of the competencies are highly predictive of the difficulty of the items. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: