Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Stigler, James W.; Hiebert, James |
---|---|
Titel | The teaching gap. Best ideas from the world's teachers for improving education in the classroom. |
Quelle | New York, NY u.a.: Free Press (2009), XXII, 225 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen; Literaturangaben S. 195-215 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-439-14313-7; 978-1-439-14313-1 |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; TIMSS (Third International Mathematics and Science Study); Kultureinfluss; Beruf; Bildungsreform; Deutschland; Japan; Lehrer; Lehrerfortbildung; Mathematikunterricht; Qualität; Unterrichtsmethode; USA; Bildungsreform; Internationaler Vergleich; Lehren; Leistungsmessung; Unterrichtsstil; Videoaufzeichnung; Schuljahr 08; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Schülerleistung; Lehren; Unterrichtsmethode; Unterrichtsstil; Videoaufzeichnung; Mathematikunterricht; Beruf; Internationaler Vergleich; Leistungsmessung; Qualität; Deutschland; Japan; USA |
Abstract | Using videotaped lessons from dozens of randomly selected eighth-grade classroom in the United States, Japan and Germany, the authors offered a [...] view of teaching and a bold action plan of improving education inside the American classroom. They called for a cultural shift within schools that would demand perpetual teacher training, with stricter requirements, better peer review, higher academic standards, and more shoptalk between teachers. Ten years on, the authors share their latest discoveries and offer fresh solution for the American school system, which has long lagged behind international standards in nearly every area of academic achievement. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2014/2 |