Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD / Local Economic and Employment Development
TitelSkills development and training in SMEs.
QuelleParis: OECD (2013), 160 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD skills studies
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN1990-1100
ISBN978-92-64-16942-5; 978-92-64-17529-7
DOI10.1787/9789264169425-en
SchlagwörterFallstudie; Methode; Bildungsbeteiligung; Formale Bildung; Fertigkeit; Informelles Lernen; Motivation; Training; Ökologie; Kleine und mittlere Unternehmen; Personalentwicklung; Unternehmen; Wettbewerb; Berufliche Fortbildung; Berufsausbildung; Betriebliche Weiterbildung; Forschungsbericht; Innovation; Kooperation; Belgien; Großbritannien; Kanada; Neuseeland; Polen; Türkei
AbstractThe report discusses the results of the OECD "Leveraging Training and Skills Development in SMEs" (TSME) project which examines access to training by SMEs [= small and medium sized enterprises] across seven regions in six OECD countries: New Zealand, Poland, Belgium, UK, Turkey and Canada. The book analyses the policy issues related to both low access by SMEs, and how to recognise the increasing importance of informal training and skills development methods. The book looks at how both formal and alternative ways of training and skills development interact and identifies impacts at three levels; for the firm and employees; for the industry; and for the local area where the firm is located. The report pays special attention to the development of entrepreneurial skills and the emerging area of "green skills". This focus is not just because "green skills" represent the next new training opportunity - the de-carbonisation of economies that will occur over the coming decades represents an industrial transformation on the scale of the microelectronics revolution - but in many ways the response to the green economy is at an emerging stage- this means we have the opportunity to implement lessons from previous successful practices into a skill development area that will have enormous reach. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: