Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enO'Reilly, Michelle; Ronzoni, Pablo; Dogra, Nisha
TitelResearch with children.
Theory and practice. 1. publ.
QuelleLos Angeles, Calif. u.a.: Sage (2013), XIII, 295 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-4462-0849-4; 978-1-4462-0849-6
SchlagwörterForschungsdesign; Methode; Qualitative Forschung; Quantitative Forschung; Kinder- und Jugendforschung; Kindheit; Kindheitsforschung; Kinderschutz; Kind; Gesundheit; Medizin; Datenerfassung; Ethik; Datenschutz; Rechtsgrundlage; Sozialwissenschaften; Forschungsprozess; Veröffentlichung; Datenverarbeitung
AbstractThis book provides an overview of every aspect of carrying out research with children. It is unique in its particular focus on vulnerable groups of children such as those with mental health problems, physical health problems and learning disabilities, along with young offenders and looked after children. The book [...] addresses each stage of the research process. Part I introduces the main elements of designing research with children, including seeking ethical approval for sensitive research topics. Part II guides the reader through the initial stages of the research project including recruitment issues and communicating with gatekeepers. Part III outlines the data collection, data analysis, writing up and dissemination stages of research and covers both quantitative and qualitative methods. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: