Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenPfost, Maximilian (Hrsg.); Artelt, Cordula (Hrsg.); Weinert, Sabine (Hrsg.)
TitelThe development of reading literacy from early childhood to adolescence.
Empirical findings from the Bamberg BiKS longitudinal studies.
QuelleBamberg: Univ. of Bamberg Press (2013), 313 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheSchriften der Fakultät Humanwissenschaften der Otto-Friedrich-Universität Bamberg. 14
BeigabenTabellen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN1866-8674
ISBN3-86309-164-7; 978-3-86309-164-4
URNurn:nbn:de:bvb:473-opus4-37708
SchlagwörterKultur; Beobachtung; Empirische Untersuchung; Längsschnittuntersuchung; Soziale Ungleichheit; Urteil; Lesetest; Frühe Kindheit; Leseverhalten; Familienerziehung; Vorschule; Schuljahr 05; Schuljahr 06; Schuljahr 07; Schuljahr 09; Schulform; Übergang; Grundschule; Sekundarbereich; Lehrer; Schüler; Lernbedingungen; Motivation; Grammatik; Sprachkompetenz; Wortschatz; Leseförderung; Lesekompetenz; Leseverstehen; Migrationshintergrund; Kapital; Einflussfaktor; Leistungsmessung; Qualität; Deutschland
AbstractThe BiKS research group ("Educational processes, competence development, and selection decisions in preschool- and school age") founded in 2005 and financed by the German Research Foundation (DFG), was established by a consortium of researchers combining expertise from the disciplines of psychology, education, and sociology. Two longitudinal studies were being conducted by the BiKS research group and followed until 2012. In the first study, a cohort of preschool children was traced until grade 4 in primary school. The second study comprises a cohort of primary school children who were followed until their 9th grade in secondary school. Besides the multidisciplinary perspective, the studies can be well characterized by their broad use of different methods, such as test data, interviews, questionnaires, and live observations of behaviour as well as a consideration of different agents, i.e. students, parents, and teachers. The book focuses on empirical research findings concerning the development of reading literacy from a longitudinal perspective and the chapters cover findings from both longitudinal studies of the BiKS research group. As authors from different academic disciplines have contributed, this volume covers a range of psychological, educational as well as sociological perspectives on causes and effects of stability and interindividual differences in the development of reading literacy. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: