Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMerriënboer, Jeroen J. G. van; Kirschner, Paul A.
TitelTen steps to complex learning.
A systematic approach to four-component instructional design. 2. ed.
QuelleNew York, NY u.a.: Routledge (2013), XII, 332 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literatur- und URL-Angaben S. 304-323
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-415-80796-4; 978-0-415-80796-8
SchlagwörterFallstudie; Kognition; Lernen; Lernumgebung; Beispiel; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsinhalt; Lernsoftware; Lernspiel; Programmierung; Soziale Software; Neurowissenschaften; Training; Netzwerk; Internet
Abstract[The book] presents a path from a training problem to a training solution in a way that students, practitioners (both instructional designers and teachers), and researchers can understand and easily use. Practitioners can use this book as a reference guide to support their design of courses, materials, or environments for complex learning. Students in the field of instructional design can use this book to broaden their knowledge of the design of training programs for complex learning. [...] [The book also] includes user-friendly examples and case studies, and demonstrates the application of the ten steps in relation to the design of serious games, learning networks, social media, and new developments in educational neuroscience. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: