Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJucks, Regina; Bromme, Rainer
TitelPerspective taking in computer-mediated instructional communication.
QuelleIn: Journal of media psychology, (2011) 4, S. [192]-199
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2151-2388
DOI10.1027/1864-1105/a000056
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Anpassung; Kommunikation; Medieneinsatz; Mediennutzung; Lernumgebung; Computerunterstützter Unterricht; Psycholinguistik; E-Learning
AbstractThis article examines which features of computer-mediated communication make perspective taking more demanding in online instructional settings compared with face-to-face situations. The first part presents the theoretical basis: It uses research on expertise to gain insights into the instructor's perspective, and research from psycholinguistics and research on writing to describe the cognitive demands of communicating expert knowledge to nonexperts. The second part reports empirical results from online health counseling. This reveals that the persistence of artifacts makes the expert perspective more prominent and seems to hinder experts' engagement in perspective taking during instruction. Two central variables that emerge in computer-mediated communication are discussed: The availability of texts and graphics as well as the nonexpert's use of technical jargon. Both influence an expert's choice of words and selection of content for a particular explanation. Hence, features of the learning environment, the communication platform, or the information provided by users at help desks play a crucial role in forming the expert's perspective taking. Conclusions are drawn on how to improve perspective taking in computer-mediated instructional communication. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of media psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: