Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTabach, Michal; Friedlander, Alex
TitelSchool mathematics and creativity at the elementary and middle-grade levels: How are they related?
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 45 (2013) 2, S. 227-238
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-012-0471-5
SchlagwörterKreativität; Problemlösen; Mathematisches Denken; Schulmathematik
AbstractIn this study, we evaluated students' creativity, as expressed in the solution methods of three problems for groups of students in different grades. Posing the same problems to students of similar (advanced) mathematical abilities in different grades allowed us to look for possible connections between creativity and mathematical knowledge. The findings indicate that at the elementary school level, the number of solution methods and creativity scores increased with age. The collective methods space of the eighth graders seemed to narrow almost exclusively to algebraic methods, but the increase in the number of solutions was renewed in the ninth grade.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2013/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: