Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMikk, Jaan (Hrsg.); Veisson, Marika (Hrsg.); Luik, Piret (Hrsg.)
TitelLifelong learning and teacher development.
Gefälligkeitsübersetzung: Lebenslanges Lernen und Lehrerentwicklung.
QuelleFrankfurt, Main: P. Lang (2012), 161 S.Verfügbarkeit 
ReiheEstonian studies in education. 4
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-631-62479-4; 978-3-631-62479-1
SchlagwörterAutonomie; Sozialisation; Familie; Eltern-Schule-Beziehung; Lehrer; Lehrerbildung; Lehrerbildende Schule; Nachfolgestaat; Nachsozialistische Gesellschaft; Qualifikation; Lebenslanges Lernen; Reflexivität; Internet; Baltikum; Estland; Sowjetunion
Abstract"The papers in this collection contribute to our understanding of several aspects of lifelong learning. Two papers highlight the characteristics of reflection among teachers including self-evaluation and blogging. Two other papers study cooperation in lifelong learning - one, the impact of communities on professional learning among university lecturers, and the other, teacher-principal-parent partnerships in early childhood education. Universities offer a variety of courses and one paper analyses the impact on students of a course in educational psychology. The experience of dilemmas in history teaching is described in the next paper, and the reading habits of Estonian adolescents according to the PISA study are analysed in the final paper." (publisher's description). Contents: Karmen Kalk, Piret Luik, Merle Taimalu: Blogging and Self-Evaluations on the Use of Reflection in Teacher Education (11-23); Liina Lepp, Marvi Remmik, Elina Reva: Awareness of the Reflection Process Among Teachers from Two Estonian Counties (24-40); Anu Haamer, Mari Karm, James E. Groccia: The Impact of Communities of Practice on University. Teacher Professional Learning and Professional Identity (41-57); Silvi Suur, Marika Veisson: Teacher-Principal-Parent Understandings of Partnership in Early Childhood Education: A Comparative Study (58-77); Kristi Vinter, Andra Siibak: The Role of Parents in Guiding Pre-School Children's Use of Computers and the Internet: Analyzing Perceptions of Estonian Children and Parents (78-96); Edgar Krull, Ingrid Raudsepp: Developmental Changes in Student Teachers' Conceptions of Learning and Teaching Resulting from Studying a Course in Educational Psychology (97-112); Katrin Kello, Halliki Harro-Loit: Recognising Dilemmas in Teaching History - A Tool for Increasing Teacher Autonomy (113-129); Aivar Ots, Ali Leijen, Margus Pedaste: The Relationship Between Doctoral Student' Progress in Studies and Coping with Occupational and Family Responsibilities (130-145); Helin Puksand: Reading Habits of Estonian Adolescents - A Basis for Lifelong Learning (146-161).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: