Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenShin, Jung Cheol (Hrsg.); Kehm, Barbara M. (Hrsg.)
TitelInstitutionalization of world-class university in global competition.
QuelleDordrecht [u.a.]: Springer (2013), VIII, 301 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheThe Changing Academy - The Changing Academic Profession in International Comparative Perspective. 6
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-94-007-4974-0; 978-94-007-4975-7
DOI10.1007/978-94-007-4975-7
SchlagwörterWissensgesellschaft; Informationsgesellschaft; Staat; Globalisierung; Wettbewerb; Hochschulreform; Hochschule; Hochschulsystem; Internationalität; Asien; Ausland; China; Frankreich; Hongkong; Japan; Korea; Malaysia; Singapur; Taiwan
AbstractMoving the academic debate on from its current focus on development to a more nuanced sociological perspective, this fresh research is a collaboration between academics in Asia and Europe that assesses the factors shaping world-class universities as institutional social systems as well as national cultural treasures. The work explores in detail how WCUs have moved to a central position in policy circles, and how these often ambitious government policies on WCUs have been interpreted and adopted by university administrators and individual professors. The authors provide a wealth of empirical data on universities, both world-class and aiming for WCU status, in a range of politics and continents. They compare strategies for developing WCUs in countries of the East and the West, both developing and developed. Nations featured in the statistical purview include nine countries (Germany, France, Japan, South Korea, China, Taiwan, Malaysia, Singapore and Hong Kong SAR). The volume goes further than merely taking a snapshot of the current situation, offering detailed and considered strategies and rationales for institutionalizing and developing WCUs, particularly in Asian countries where Confucian cultural influences accord education the highest priority. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2013/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: