Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Dziuk, Sasha (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Educational programs and special education. Issues, challenges and perspectives. |
Quelle | New York: Novinka (2013), 112 S. |
Reihe | Education in a competitive and globalizing world |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-624-17256-3; 978-1-624-17256-4 |
Schlagwörter | Bildung; Empirische Forschung; Fallstudie; Akkulturation; Leistungssteigerung; Selbstkonzept; Kind; Elternmitwirkung; Lehrerausbildung; Lernmotivation; Soziales Lernen; Bildungsprogramm; Curriculum; Inklusion; Einsprachigkeit; Bilingualismus; Gesundheitserziehung; Gesetz; Partizipation; Sexualerziehung; Behinderung; Geistige Behinderung; Sonderpädagogik; Sonderschule; Maßnahme; Modell; Welt; Behinderter; Hispanoamerikaner; Jugendlicher; Australien; Israel; USA |
Abstract | In this book, the authors discuss special education standards, teaching practices and parent expectations along with educational program issues and challenges. Topics discussed in this compilation include transforming teacher preparation programs to meet the needs of all learners; parental involvement and participation of monolingual and bilingual Latino families during individual educational program meetings; self-concept enhancement programs; health training programs; and social-sexual education for mature students with mild intellectual disabilities. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2013/3 |