Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBox, Sarah
Sonst. PersonenBasri, Ester (Red.)
InstitutionOECD
TitelTransferable skills training for researchers.
Supporting career development and research.
QuelleParis (2012), 147 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-92-64-17972-1
DOI10.1787/9789264179721-en
SchlagwörterProblemlösen; Bildungspolitik; Kommunikative Kompetenz; Qualifizierungsmaßnahme; Schlüsselqualifikation; Teamkompetenz; Universität; Weiterbildung; Internationaler Vergleich; Kompetenzentwicklung; Qualifikationsentwicklung; Student; Wissenschaftler; Australien; Deutschland; Dänemark; Estland; Finnland; Großbritannien; Italien; Japan; Kanada; Luxemburg; Neuseeland; Norwegen; Polen; Slowenien; Türkei
AbstractResearchers are embarking on increasingly diverse careers where collaboration, networking and interdisciplinarity are becoming more important. Transferable skills (e.g. communication skills and problem-solving abilities) can help researchers operate more effectively in different work environments. While researchers acquire some of these skills in the course of studies and work, attention is turning to the role of formal training. This study analyses countries' government and institutional level policies on formal training in transferable skills for researchers, from doctoral students through to experienced research managers. It draws on results from a cross-country policy questionnaire on transferable skills training strategies and programmes, including formal training and workplace-based options, as well as discussions at a policy-oriented workshop with OECD delegates and experts. The study represents a first step to analysing transferable skills for researchers in OECD countries. The study points to the significant role of individual institutions in setting strategies and providing transferable skills training programmes. While the scope for governments to improve on current arrangements is difficult to assess, the study suggests policy makers could boost policy monitoring and evaluation, facilitate dialogue between academia and industry, encourage workplace-based training options, and leverage collaborative research to support transferable skills training for researchers at all levels. (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2013/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: